onsdag 13 juli 2016

En solglimt i trädgården

Efter alla dessa regniga dagar har vi äntligen fått glimtar av solsken.

Idag hade vi en riktigt varm dag, men till kvällen när vi skulle på fyra trädgårdsbesök med trädgårdsföreningen så blev det regn...
Mer om de besöken får ni se imorgon då jag hunnit gå igenom alla bilder.

Bara för att påminna mig om att trädgården nog sett lite sol också så tänkte jag visa några bilder.

En av mina mårbackapelargoner.
Plantan är lika stor som 2-3 normala pelargoner!



Bakgården...
Tror inte att jag behöver säga hur mycket jag gillar min paraplyalm...


Och Manschurisk Valnöt...
Hade inga stödkäppar när det blev storm, så maken knöt fast några stenar och spände upp trädet åt alla håll. Jag har nämligen haft sorkar som smaskat i sig stor del av trädets rot i vinter.
Jag har låtit banden vara kvar, eftersom det fortfarande är löst, och dessutom har det stått ganska snett. Förhoppningsvis blir det lite rakare sen roten växt fast igen. Åtminstone har det fått riktigt bra med fart och det har växt många decimeter åt alla håll.



Träd, buskar, färg och form.
Jag vet, jag är en riktig sucker för blad i olika färger!


Känslan av nyklippt gräsmatta...


Ser ut att bli en del päron iår.
Förra året hade jag en blomklas och fick mitt första päron. I våras hade jag runt 30 blomklasar och det ser ut att bli närmare 15 päron.



Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen