tisdag 5 juni 2012

Trädgård och annat fint...



I det västra hörnet på våran gård anlade vi för 3 år sedan en stengång med äppelträd, kanadensiska rosor, midsommarrosor, perenner mm.


Ett äppelträd heter "Salla", som jag nog bloggat om tidigare. Det fanns en sort inympad på trädet, och jag tror att den andra sorten som jag ympade in i år lyckades, få se, kom några köldnätter, men det ser ut som att det ska utvecklas blad nu... tyvärr verkar det som att det inte blir några rosa blommor iår :(
Men vita kommer ;)


Ett litet stenkast därifrån finner man denna plats. Nu har jag hunnit rensa bort lite i rabatten... förrutom all daggkåpa som spridit sig...
Kanske har jag blommande klematis på terassporten imorgon...


Vatten i Hostans blad som ligger kvar efter regnet...


Snart har jag en flock av blommande strandtrift


Har äntligen fått hem min tomatplanta från skolan som jag köpte för några veckor sedan... Jag har ju en helt vanlig ford sedan, så det var ju inte det enklaste att få in den i bilen... men det gick!


Har haft en riktigt trevlig dag på skolan idag! Har vattnat i växthuset, betjänat kunder i butiken, bundit buketter, planterat örter i krukor och lite allt möjligt skoj :)
Här är bild på en bukett till en grav som var beställt, den fick jag fixa.


Solrosor i växthuset...


Alex behövde ett skydd till telefonen han fick till födelsedan förra veckan, den har redan repor på skärmen. Igårkväll stickade jag denna "telefonstrumppa" i hans favoritfärger. Han blev riktigt nöjd när han fick syn på den imorsse :)


Ha en trevlig vecka allihopa!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen