fredag 16 mars 2012

Renovering och vårkänslor...

Jag har inte rummet klart ännu, men tänkte ge er en tjuvtitt. Får det inte riktigt att bli till något "verkligt" foto, ni får ha lite överseende med det, och föreställa er.


Som ni ser så är det aningen halvfärdigt. Stödbenet under bordet är inte fastskruvat ännu och har t.o.m. plasten på fortfarande... och roskisarna där ska till köket, och den vita rullen är mitt nya dagtäcke.. som sagt, halvfärdigt. Har inte städat golven heller eftersom vi ännu har lite borrning och skruvas kvar :)

Följande bild är processen när vi fixade ihop bordet och lade upp hyllorna. det fanns inte längre skrivbord än 200cm, så jag köpte en "vit PRÄGEL bänkskiva 3,8cm tjock" som alltså egentligen är till köksbänk, men det funkar perfekt. Den andra saken med skivan som är perfekt är längden, längsta skivan de hade av standard i lager är 246cm och mellanrummet där bordet skulle stå är knappa 248cm!


Är jätteförälskad i mina nya bordslampor!  :D

Följande bild: Försökte plocka ihop så att ni skulle se båda sidorna av rummet. Ska göra ett bättre försök när allt är klart sen. Det som ännu fattas är fotoramar, roskis, magnettavlan, så ska det plockas om och flyttas lite grejer eftersom alla lådor står tomma ännu och lite annat smått...





Det soliga vädret och den bara vägen har gett mig vårkänslor! Jag går med tankarna på högvarv och ideér snurrande i skallen! Får inte nog av alla blommor i skolan och går dagligen i skolans butik "Solrosen" och springer runt med kameran i växthus och blomkylar!



Äppelymparna som omplanterades i höstas står i full blommning!! Vem får inte vårkänslor at äppelblom??!!



Imorgon börjar vi måla sonens rum.. och han fick ju också lite nya möbler mm när vi shoppade på ikea i söndags ;)

Godnatt. Hoppas ni fick lite vårkänslor också!


Kitty


1 kommentar:

Liljas Corner sa...

He buri ta se! ;) Jag gillar gardinerna med dom stora bollarna! Söta!

Jag hoppas på lite vårkänslor idag då solen lyser!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen