tisdag 21 juni 2016

Utlottning i samarbete med Sunds!


Idag var jag och hälsade på till jobbet. Det är alltid så roligt att gå in till Sunds. Alla är glada och man blir alltid så vänligt bemött, både som kund och som kollega.


Direkt man kommer in så passerar man bokhörnan.
Här hittar man massor av inspirerande böcker om inredning, odling, trädgård, blommor, medelhavsväxter mm.



Här finns en hel rad med Leif Blomqvist böcker både på finska och svenska, Maria Österåkers bok "Självhushållning i praktiken", Sara Bäckmos succébok "Skillnadens Trädgård" och många många fler!


Hem gick jag med denna bok i min hand.

Odla! Trädgårdsbok för nybörjare 

Citerat från boken:
"Den här boken är full av fiffiga odlingstips och roliga projekt som alla kan odla, även utan en trädgård! Följ de enkla steg-för-steg-beskrivningarna för att odla solrosor, jordgubbar, tomater, örter, färgglada blommor och mycket, mycket mer..."



Boken är inte till mig själv. Nej, det är faktist någon av er läsare som kommer att få den!
Denna vecka firar jag att bloggen tagit ett jättekliv och uppnått 100 000 sidvisningar på ett år!

Så till ära av att bloggen nu haft 200 000 sidvisningar så ordnar jag en utlottning.

Jag avslöjade tävlingen redan igår i mitt inlägg "En kruka eller tio".
Men då var vinsten ännu inte klar.
Idag när jag var in till Sunds Trädgård så gav de mig en bok, så att jag kunde lotta ut den bland er!
Stort tack till Sunds för det!!

Det enda man behöver göra är att skriva en kommentar om varför du läser min blogg.
Det går att kommentera här eller i inlägget jag nämnde här ovan. Men glöm inte mailadressen!
På söndag kväll drar jag lott bland alla som kommenterat.
Ifall jag inte fått svar en vecka efter att jag skickat mail till vinnaren så dras en ny vinnare.
Boken kommer hem på posten!
Naturligtvis avslöjar jag vinnaren även här efter att jag kontaktat hen.

Lycka till!


Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

14 kommentarer:

Sofia sa...

Vilken fin vinst! Den skulle jag ja nytta av! :) Har nyligen hittat din blogg tack vare trädgårdsgruppen på fb. Läser din blogg för inspiration till min trädgård. Är en nybörjar entusiast som upptäckt hur roligt det är med en liten egen odling i trädgården. Roligt hur glad man kan bli av att påta i lite jord!! :) erikssonsofia84@gmail.com

Johanna sa...

Jag läser din blogg för att få inspiration. Samt i utbildningssyfte,studerar till trädgårdsmästare som bäst! Skulle verkligen behöva den boken ;)

Anonym sa...

Jag läser för att få tips och idéer till min trädgård.
johanna.grankulla@hotmail.se

Anne sa...

Hej Kitty! Jag brukar läsa din blogg för att se vad du håller på med, få fina idéer och tips till trädgården. H. nylund.anne@multi.fi

♥Min Eden♥ sa...

Stort grattis till bloggframgången!! Jag vet att det ligger hårt och digert arbete bakom siffrorna!! Bra jobbat! Jag läser din blogg för att du förenar skönhet med knowhow och hel sköna bilder på det :) Och nu vill jag ju jätte jätte gärna ha boken du lotter ut...
-nina-

Camilla sa...

Hejjag läser din blogg för att hitta inspirationen till min egen trädgård efter massdöden i min trädgård i vinter...du har så fina bilder och man blir så inspirerad.
kimma82_99@hotmail.com

Anonym sa...

Jag läser din blogg för att den är mycket inspirerande med väldigt fina bilder och nyttiga tips för trädgården. Har själv ett hus var vi börjat anlägga trädgård. Tycker om dina tips ex. vilka växter som tål nordliga vindar och odlingstips. Brukar också använda sökfunktionen i din blogg och se om du skrivit om just det jag funderat på. Jag älskar att testa på att odla ätbara saker :)
/Sofia
sofia.holmback@gmail.com

Anonym sa...

Det är alltid roligt att läsa trädgårdsbloggar. Man får mycket inspiration. Hoppas på vinst. =)johanna.akerlund@multi.fi

Anonym sa...

Hej! Jag har nyligen hittat din blogg via FB-sidan, och jag läser för att det är intressant :) Och för att få inspiration till min egen trädgård!
kelisen@yahoo.com

Unknown sa...

Jag läser din blogg för att få inspiration till min trädgård som alltid är full med projekt. :)

Anonym sa...

Jag läser bloggen för mera inspiration och för att den är varierande och det händer nåt på din blogg 👍😄 boken såg trevlig ut jag vill vinna den 😄 / Lotta M

Anonym sa...

Jag läser för att jag håller på och planerar och anlägger en ny trädgård och behöver inspiration till den. emmasofia.hjulfors@gmail.com

Micaela sa...

Jag läser din blogg för att mitt största intresse är just trädgård.... så när kvällen kommer och man inte kan vara ute mer och "påta" i trädgården, så är det alltid roligt att få ligg ner i soffan och läsa en inspirerande blogg. :) Micaela.hjulfors@Gmail.Com

Anonym sa...

Jag läser din blogg för det är så mycket vackert att titta på...är själv trädgårdsmästare....men kan inte alls göra nånting i trädgården på grund av min ledgångsreuamtism...därför måste ja nåt vackert att se på.
margarethasvitzer@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen