torsdag 22 februari 2018

Finsk vinter och solsken


Ibland kommer dessa underbara dagar.
Det är lite på den kallare sidan, solen är framme och det gnistrar i snön.
En av de saker jag gillar mest med vintern.
Då snackar vi alltså vårvintern, för ljuset behöver jag! Februari är underbart!


Åkte på en smal skogsväg ner till en villahamn på insidan (alltså inte havet, men det ligger nära) för att kolla om jag kunde fotografera här.
Isen är stabil här, så vägen fortsätter ner på sjön...

Inga båtar står i hamnen nu inte... Alla platser gapar tomma i väntan på våren och öppet vatten...


Hängbjörken kunde jag inte låta bli att fånga på bild, eller grenarna rättare sagt..
 Den hängde ju bara där, mitt framför mig, oundvikligt!



Solen lyste upp så vackert på de frostiga buskarna som stod i tjock mjuk snö.
Den såg mjuk ut i mina ögon, som ett fluffigt duntäcke.


Här runt hamnen fanns massa olika träd.
Björka, rönnar, alar, tallar, granar och aspar (om jag inte minns fel..).

Jag gillar alen när den står utan blad, speciellt de lite äldre.
Knotiga grenar blandat med nytillväxt och hängen blandat med fjolårskottar.




Nu fick jag min lilla dos av två saker jag gillar mycket, speciellt kombinerade med varandra, fotografering och naturen.

Njut nu det sista av februari, för den här månaden har bara flugit förbi!
Snart är det mars, officiellt vårmånaden för många, men mera vårvinter här uppe i Österbotten.
Hoppas mars levererar ännu mer än februari, för då blir det en riktigt fin månad!

(Märks att jag blir glad av naturen, känner mig väldigt positiv i detta inlägg, på något vis...)

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Underbara vinterbilder du visar...visst är vintern vacker när den ser ut så! Kallt och snöigt här också men ingen sol. Alla snödroppar ligger under ett frostigt snötäcke...
Ha en skön dag!
Kram från Titti

MyScanianCottage sa...

Hittade in till din trevliga blogg. Vilka fina och inspirerande bilder du bjuder på.
Tack för trevlig läsning! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen