lördag 2 december 2017

Lucka 2 - Utlottning


-Bloggsamarbete-

RESTAURANG PAVIS
MER ÄN BARA MAT

Drivs av Mat & Vänner Ab/Oy


Citerar:
"På restaurang Pavis vill vi bjuda våra gäster på modern mat med lokal prägel men även med inspiration från andra delar av världen. Naturliga råvaror och naturlig smak är nyckelord i vårt mattänk. Det är inte alltid den mest invecklade maträtten som är den bästa, utan den enklaste rätten kan vara minst lika god. Vi följer matårets olika säsonger så långt det är möjligt och skapar en varierande meny. Och även om man inte är hungrig så är man alltid välkommen till Pavis. Vår önskan är att Pavis ska vara ett vardagsrum för människor i Jakobstadsnejden. En plats dit man alltid kan komma och känna sig som hemma."

Inga av dessa bilder är mina egna.
Fotograf är: Nicklas Storbjörk

Sedan januari 2016 är det ett nytt gäng som driver restaurangen!
Det andra året har snart passerat och de har fått utmärkt respons både när det kommer till maten, upplevelsen och betjäningen.

Pavis är verkligen en del av pulsen i Jakobstad, speciellt sommartid. Hit kan man åka ut bara för att sitta på den stora terassen en sen sommarkväll och njuta av utsikten över vattnet och båtarna vid de långa bryggorna. Äta nåt smått, dricka en kaffe eller något svalkande. Varför inte med cykel? Restaurangen ligger bara ett par kilometer från centrum. Ibland får man njuta av live musik också.

Lunchen är väldigt populär. Alltid god och fräsch mat med fint och varierande salladsbord.
Ala carte... finner inga ord... Smakupplevelse, snyggt upplägg, rena och fina råvaror.

Något jag tycker är extra trevligt när man ska ut och äta i grupp är att restaurangen har flera cabinett som gör att du får sitta mera privat och avskärmat från övriga restauranggäster. Mycket trevligt!




Restaurangen erbjuder:

  • Vardagsluncher
  • Ala Carte (kvällstid under högsäsong maj-sept.)
  • Julbord under jultid
  • Jullunch (vardagar från 11.12 till 20.12 kl.11-15)
  • Specialtillställningar som ex. morsdag, farsdag, bruncher, hamburgarkvällar, tasting och dyl.
  • Beställningsrestaurang under lågsäsong/vintersäsong
  • Möjlighet till bröllop och andra större tillställningar.
  • Catering.


Stänger inför vintern den 20.12.2017.
Beräknas öppna för luncher igen i mitten av mars 2018.






***     ***     ***
Mitt julklappstips som passar alla:
Överraska en vän med lunchkuponger eller presentkort till restaurang Pavis!

***     ***     ***

Här hittar ni Pavis på Facebook och deras hemsida!

Men...
Nu tänkte jag inte bara berätta om denna fantastiska restaurang, nej nej.
De har faktiskt gett mig ett presentkort som jag kommer att lotta ut bland er som läser detta!

Så här deltar du i utlottningen:

1. Kommentera inlägget här på bloggen!
Kommentaren måste ha mailadress eller länkad till en blogg där jag kan nå dej. Kan jag inte kontakta dig kan du inte vinna!

2. Berätta ifall du besökt Pavis tidigare. Ni är även välkomna att ge förslag på vad ni önskar att ordnas på Pavis nästa år!

3. För att få en extra lott kan du dela detta inlägg på facebook eller nämna det på din blogg om du har en.
(antalet lotter bör framkomma i kommentaren)

4. Tävlingen pågår från 2.12-4.12.

5. Vinnaren dras och meddelas personligen samt här på bloggen den 5.12.

6. Vinsten, ett presentkort på 50€, skickas på posten (inom Finland)
Kan avhämtas/levereras ifall den landar i mitt närområde.

Lycka till!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

21 kommentarer:

Catherine... sa...

Har varit på Pavis många många gånger och är alltid lika nöjd! Underbar mat, trevlig personal och härlig stämning. Är ett måste att besöka Pavis varje sommar 😊

Linda sa...

Aldrig besökt ,men ser väldigt gott ut och skulle gärna besöka. =)

Anonym sa...

Åt farsdags lunch på pavis med familjen, så gott!
Lotta lotta.maatta@multi.fi

♥Min Eden♥ sa...

Pavis, Jakobstads pärla vid havet. Underbart ställe <3
Nina

Anonym sa...

Toppenställe. Toppenkrögare. Känner mig som på min egen hemgata när man besöker dem. Utsökt och vilken service. Man blir alltid glad. En viskväll med Jack Vreeswijk skulle vara toppen.

Anonym sa...

Skulle gärna besöka pavis på jullunch. Deltar med en lott och hoppas på vinst :)
camilla_grankulla@hotmail.com

Anonym sa...

Pavis ett härligt ställe fin betjäning och god mat.ragni.sund2@gmail.com

Anonym sa...

Har aldrig besökt pavis, men det ser gott o mysigt ut./Johanna.
johanna.akerlund85@gmail.com

TIDSTJUVEN.com sa...

Jag har besökt Pavis flera gånger sommartid, och det är alltid lika trevligt att slå sig ned där. God mat och otroligt fin utsikt. Jag skulle mer än gärna ta med mig sambon och testa deras jullunch. <3

Anonym sa...

Vackert ställe som jag besökt några gånger. helena.svenfelt@gmail.com

Anonym sa...

Senast jag åt mat vid Paavis var på våra vänners bröllop i somras. Det var gott!
jennysophiesund@gmail.com

Anonym sa...

Har besökt Pavis på några möhippor. Skulle gärna ha turen att vinna så jag och maken skulle komma oss iväg på tumanhand. Skulle ju vara perfekt födelsedagspresent då han fyller på måndag! H. Susanna (din Trädgårdskaffevän ;) )

Annika L. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annika L. sa...

Pavis är ett måste varje sommar, saknar deras räkafton! Hoppas på tur!
annika.liljeqvist@gnail.com

Nina sa...

Har besökt Pavis flera ggr och alltid fått god mat där ☺
Deltar med en lott.
mimminina84@yahoo.se

Anonym sa...

Har besökt Pavis för länge sedan ja, men skulle gärna göra det igen. annalena.ahlskog@gmail.com

Anonym sa...

Underbart ställe med god mat och trevlig personal ��
johanna.barkar@hotmail.com

Anonym sa...

Har besökt Pavis några gånger. Fint ställe som jag gärna besöker flera gånger. Deltar med en lott.
sophia.sodo@jakobstad.fi

Anonym sa...

Ätit både lunch, ala carte och tastingmeny på Pavis, verkligt god mat och trevlig betjäning! Brunchen har jag missat, så hoppas den återkommer nästa år! jenny.eriksson@multi.fi

Anonym sa...

Har varit flera gånger till pavis och äta.jättegod mat och fint ställe.katjaahlo@mail.com

Unknown sa...

har ätit flera gånger vid pavis. jättegod mat och vinner gärna ett present kort.
alex

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen