onsdag 6 maj 2015

Vårens färger

På första maj gick jag runt och tittade lite i trädgården med kameran i handen. En av de skönaste stunderna på dagen är precis det här. Promenaderna, upptäckterna...


Kornellen har ni sett här på bloggen flera gånger, men nu fick jag fångat den i motljus, med lång zoom och med den blå garagefasaden i bakgrunden.


Vitbrokig korallkornell, Cornus alba 'Elegantissima'

Precis intill står havet med krokus. Det var väldigt lite blå som blommade i år, även om det var mycket gröna bladrosetter... kanse pausår ed blomning? eller sorkar.... Vissa av de vita (en av mina favoriter) är påväg in i spireorna som växer runt äppelträdet. De har verkligen spridit på sig fint!




I köksträdgården har jag ännu inte fått vårstädat i alla odlingslådor och ingen gödsel har jag hunnit med. Men gödseln står i beredskap, så det är pågång.
Runt stenkanten blommor dock krokusar och både lite kryddväxter, hallon, björnbär och rabarber mm har vaknat till.




Idag fick vi dessutom regn, så jag hoppas på varma soliga dagar framöver som ska ge massor av grönska! Då ska jag gå ett nytt varv med kameran och leta efter nya upptäckter!

Upptäckte faktiskt något i entrérabatten när jag kom hem från jobbet nyss...



Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen