lördag 16 maj 2015

Söta lilla Frittillaria!

Tänk att Frittillarialökarna som jag satte två påsar av för två år sedan har dykt upp! Det är bara en, men ändå en trevlig överraskning! Har på känn att det kanske kunde ha kommit upp fler, men jag har planterat om så mycket så jag vet inte var de lökarna ligger längre... Vem vet när och var jag får en överraskande Kungsängslilja nästa år??!


Efter blåsvädret för ett par dagar sedan så var knoppen bruten när jag kom ut! Lite surt.... 
Lade ner den då dammlocket med stjälken i vatten, Tänkte att den skulle vissna bort, men kunde inte bara slänga den...


Följande dag får jag till min lycka se att knoppen öppnat sig och blivit stor och fin!
Nu ett par dagar senare ligger den fortfarande där lika vacker!



Man förstår sig bara inte på hur en blomma kan få så speciellt mönster på sina kronblad??
Fantastiskt!



Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen