onsdag 6 maj 2015

Efterlängtade högtryckstvätt!!!

Vi har i ett par år pratat om att skaffa en högtryckstvätt.
Det är så praktisk när man ska tvätta bilen men även för terassen, plasttaket på bakgården och hustak mm. När vi fick asfalt på gården i höstas så blev tanken på en högtryckstvätt ännu mer lockande!

I söndag åkte vi till butiken för att handla lite mat... hem kom vi med en Bosch högtryckstvätt och två 9L hinkar terassolja! Blev ingen billig visit inte... men väl värt det!




Det var nästan så att vi fick hålla schema vems tur det var att pröva!

Som jag väntat på att få det "gröna" taket tvättat!! Det släpper in mycket mera ljus nu, även om det inte är klart. Fick t.o.m. beskåda regnbågen.



På bilden nedan ser ni nyansen vi använt tidigare på terassen vid punkt 1. Punkt 2 är nyansen maken föreslog och punkt 3 är nyansen jag valde.



Ska verkligen bli intressant att se resultatet!
Men först ska terassen tvättas och våra scheman är rätt fullspäckade nu i veckan...
Blir att sikta in söndagen som terassdag i arbetssyfte!



Kitty

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

En högtryckstvätt har stått högt upp på min lista i ett par år. Som tur är så kommer min pappa hit när det behövs .
Jag har inte oljat trägolven i trädgården innan men i år har jag gjort det. Har använt mig av en som helter Kilsbergen .Se länk http://heltenkelthemmahosmig.blogspot.se/2014/06/kilsbergen.html

Ha en bra dag :)

Sagas blommor sa...

Högtryckstvätt är toppen! vi köpte en för nån vecka sen,riktigt nöjd är vi. Färgalternativen ser fina ut,hittade vår husfärg till höger om 3an,Turve den är jättefin o smälter in här i skogen hos oss :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen