tisdag 2 januari 2018

Gott nytt år!

Välkommen 2018!

Kikar upp under täcket för att säga gott nytt år.
Denhär förkylningen kom som en oönskad julklapp för en vecka sedan, och plågar mig fortfarande.


Vi var hos våra vänner på nyårsafton, våran tradition. Det blev god mat, dessert, något gott att dricka, fyrverkerier, barnen lekte och givetvis massor av skratt.

Jag kom faktiskt ihåg att ta en bild av min tallrik innan jag slängde på salladen.

Nyårsmeny 2017-2018

Grisinnerfilé
Klyftpotatis
ugnsstekt morot och rödbetor
pepparsås
blandad sallad
spenatpesto med solros- och pumpafrö 

Key lime pie
vispad grädde



Alla åt med god aptit!

HÄR kan ni se en variant på pesto som jag gjort tidiagre. Nu gjorde jag på nyzeeländsk spenat och blandade även i hela frön när den var klar.

Det gick så bra, att när kaffet var klart och desserten skars upp så glömde jag att fotografera kakan. Lite synd. Det var en jättegod efterrätt! Syrligt och krämigt.

Jag använde Leilas recept, men hade inga digestivkex hemma, utan använde vanligt pajbotten istället.

Barnen hade redan varit ut många gånger och tänt på sina "smällare" och sprakastickor (tomtebloss). Men innan vi samlades för att skåla in det nya året så tändes raketerna på utsidan.



Jag önskar er alla ett gott nytt odlingsår!
Hoppas vi får en bättre vår och en varmare sommar.

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

Trädgård i Torslanda sa...

Önskar dig ett riktigt fint 2018 också.
//helene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen