lördag 9 december 2017

Lucka 9 - Utlottning


-Bloggsamarbete-

Bokhandeln i Jakobstad
Storgatan 11

Som alla förstår så i en bokhandel finns mängder med böcker..


...Men där finns så mycket mer än det!

Här hittar du material till det mesta pyssel du kan tänka dej.

Pappersstansar med olika motiv, Stämpel, scrapbooking, material till smycken, verktyg, olika rör och kulor till himmeli...




Papper i alla färger och storlekar, kort, penslar, pennor och färg för olika ändamål...




Träkulor, tovning, ljustillverkning, kransar, dekorationer...


Massor av spel och pussel...


...Och så mycket mer!

Har du inte kollat in sortimentet där så kan jag rekommendera att ta en sväng via butiken, du hittar dem i korsningen av gågatan och storgatan.

När jag var in och fotograferade i butiken så fick jag syn på påsar med stearinggranulat och förpackningar med gelé för ljus. Det var då jag inte kunde motstå att köpa hem gelé och vekar, som ni fick se resultatet på i lucka 6.

***     *     ***     *     ***

Nu går vi över till Himmeli
Det har blivit som en drog som håller mig uppe på kvällarna.
Jag kan liksom inte sluta!

Himmeli
Himmelikrans


Jag filmade faktiskt när jag gjorde min första Himmeli-krans.
Jag är en riktig rookie när det kommer till Himmeli. Jag testade på det för första gången i december ifjol. Sen har jag egentligen inte gjort några himmeli före nu och ett par veckor bakåt.

Här får ni se min film.
Jag berättar lite om material, visar hur jag gjorde kransen och berättar om utlottningen.
Va?! Sa hon utlottning?? Jepp!


Det är bara att söka på pinterest eller youtube för att hitta inspiration och steg-för-steg videor på alla möjliga olika Himmeli-konstruktioner.

Här är ett bra filmklipp på finska.
Jag följer Katin DIY på youtube för hon har så bra och fina videon. Du kan se dem och lära dig av henne även om du inte kan finska!


Så till utlottningen!

Det här är alltså vad du kan vinna:

Settet som lottas ut är i vitt, men lådan jag hade hemma var med svarta plaströr.

1 ask med 800 vita plaströr
2 påsar vita träkulor i två olika storlekar
1 rulle tunn metalltråd

Så här gör du för att delta:

1. Utlottningen pågår under tiden 9-11.12.
Vinnaren kontaktas personligen samt synligt på bloggen den 12.12.

2. Kommentera inlägget med namn och mailadress
(eller namn länkat till blogg). Kan jag inte kontakta dej kan du inte vinna!

3. I kommentaren vill jag att du berättar ifall du besökt Bokhandeln i Jakobstad och vad du tycker att är bra med butiken.
Har du gjort himmeli tidigare?

4. Två lotter får du genom att dela detta inlägg på facebook eller blogg.

5. Vinsten hämtas ut från Bokhandeln.
Den som deltar bör alltså själv ha möjlighet att ta sig till Jakobstad eller ha någon bekant som kan hämta ut vinsten.

6. Om jag ej fått kontakt med vinnaren inom 4 dagar dras en ny vinnare!

Lycka till!

Såhär kan kransen se ut i vitt.
Ursäktar bildkvaliteten, det var lite mörk när jag skulle fotografera...


/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

4 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Bokhandeln är en av de affärerna i Jakobstad som jag gillar mest. Älskar att gå in dit, det är en genuin mysig stämning där inne, som man har svårt att hitta i butiker nuförtiden. Bokhandeln är en del av Jakobstads identitet skulle jag nästan vilja påstå, den har funnits där så länge jag kan minnas!

Anonym sa...

Bokhandeln besöks nu och då och senast idag var jag efter kartan över julkalender fönstren i skata. En fin bokhandel!
Hälsn. Lotta lotta.maatta@multi.fi

Nina sa...

Så fina!! Har int ännu lagat nån egen, men nu kunde ju va en bra början ��
Brukar besöka bokhandeln så gott som alla ggr jag är till Jakobstad. Tycker om deras breda utbud.
mimminina84@yahoo.se

Anonym sa...

Jag tycker om Jakobstads bokhandel, mysig affär med stort utbud. Alltid blir det något i tomtens säck därifrån. Jag har inte gjort himmeli tidigare men skulle passa fint till dottern som julklapp :)
camilla_grankulla@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen