måndag 4 december 2017

Lucka 4


I lucka 4 har jag en gäst, nämligen min väninna/bloggsyster/trädgårdsmusketör Nina!

Jag bjöd hem henne för att göra mig sällskap vid bordet när jag skulle binda årets dörrkrans.
Vad jag inte visste var att Nina aldrig gjort en krans tidigare. Extra roligt, då får jag visa henne hur man gör och samtidigt kanske ni får några tips inför egen kransbindning.

Givetvis blev det en film av detta.
Lucka 4 ser du genom att klicka på klippet.



Vill de se filmen direkt på youtube är det bara att klicka HÄR.

Mycket roligare att få sitta och pyssla tillsammans än att sitta ensam och binda kransen som jag annars brukar göra.



Ninas dörrkrans:
Grönmaterial: Tuja




Min dörrkrans:
Grönmaterial: Gran + eucalyptus




Hade mycket mer dekorationer i årets dörrkrans. Brukar köra den ännu neutralare.. Men jag är helt nöjd ändå. Roligt hade vi!

Tyvärr har jag inte lyckats vara hemma när det är ljust, så jag har ingen bild på min dörrkrans efter att den blev upphängd på dörren. Men det ser mycket bättre ut med denna lite större krans än den lilla jag haft tidigare.

Förra årets julkrans. Även då hade jag i eucalyptus, men en annan sort som har stora runda blad. Dekorationen var väldigt enkel och bara placerad i nedre kanten.

Dörrkrans till julen 2016
Idag är sista dagen att delta i utlottning av ett 50€ presentkortet till Pavis som lottas ut i lucka 2!
Vinnaren kontaktas imorgon samt publiceras på bloggen.

Vi ses igen i nästa lucka!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Det blev ju riktigt bra :D Tack för samarbetet, roligt var det!! :D
/Nina

Nina sa...

Fina kransar! ��

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen