torsdag 12 oktober 2017

Vlogg: Trädgårdsmåndag


Nu rusar dagarna iväg igen!
I måndags var jag ledig från jobbet. (Börjar köra med lite kortare arbetsveckor nu mellan högsäsongerna.) Passade på att vara ute, men kameran fick följa med.

Hemma i köksträdgården gick jag bara och kollade läget lite, men ute på odlingslotten blev det gjort lite ett och annat.


Håller på att täcka in mera ogräs yta för att få till mer odlingsbäddar.

Med alla jordhögar, sandhögar, kartonghögar mm som kommer i vägen så tar det längre tid. Men nu är jag pågång igen. Förhoppningsvis har vi höst en tid ännu så att jag hinner fortsätta!


Nu satsar jag på att täcka med kartong, tidningspapper och halm.
Sen ska jag även skyffla ut lite mylla, torkat gräsklipp och löv som förberedelse till mina kommande bäddar. De hjälper även att hålla halmen på plats och ger tyngd som kväver ogräset bättre.

Som ni ser finns här rätt mycket gräs som ännu ska täckas in, Men, det kommer flera tåg...


Nedan kan ni se vloggen.
Man kan även se den direkt på youtube. På min kanal hittar ni alla mina filmklipp.

Fick lust att spexa till det lite... och spädde på med redigeringen...



Det var ingen dans på rosor att få den uppladdad denna gång!
Först var den med dubbel ruta så att man såg videon som två pararella klipp. Andra gången hade den fortfarande dubbelruta, men så försvan den röda färgen och allt var blått och kallt. (tar ganska lång tid att ladda upp videon, så ni vet). Visade sig att jag i misstag råkat kryssa i att den ska uppladdas i 3D-format... men seriöst!! Nåja, ett par timmar senare är den här.

Nu ska jag satsa min trädgårdstid på att utöka odlingsytan på lotten, men sen, då blir det dags för odlingsplan!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

Trädgård i Torslanda sa...

Mycket jobb är det, men det är en bra metod att täcka istället för att gräva, det är ju ännu jobbigare. Hoppas du får en riktigt fin höst nu så du kan hålla igång länge än.
//Helene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen