fredag 24 mars 2017

Blommig Fredag: Månadens bild

Månadens bild blir inte från trädgården denna gång. Nej, även om vi haft plusgrader och våren tinar upp isen och snön, så är det ännu vitt ute. Bara vägar har vi dock och svanarna har anlänt för en tid sedan.

Därför blev månadens bild (temat på veckans Blommig fredag) från min helgbukett som jag köpte tidigare idag.


Jag var in till Sunds Trädgård och köpte en "helgbukett" med en blandning av Ranunkel och ett par kvistar Eucalyptus.

Hemma knipsade jag några små kvistar av en björk och tre större kvistar av enbusken 'Mint julep' som blivit helt överväxt. Tog isär buketten och band om den med mina kvistar som mellanstick och enkvistar i ytterkant. Lär inte dröja många dagar innan björkkvistarna får mössöron, då blir buketten mer vårig. Och vår, det vill vi ha nu!



I buketten fanns tre olika sorters Ranuncel, djup bordeauxlila, vit och en gräddvit med lila kanter.


Oj så jag ska njuta av dessa... då jag är hemma, så att säga.
 Jobbar sex dagar denna vecka, men på lördag har jag ledig dag. Den ska spenderas i Vasa med mina trädgårdsvänner! Ska närvara på evenemanget "Trädgårdyran" som ordnas med föreläsningar, utställare, bloggträff... oj oj så roligt det ska bli!
Ni kommer säkert att få se något sammandrag av evenemanget här sedan.

Där hade vi min månadsbild, eller månadsbilder, det är så svårt att hålla sig till en.
Kika in på "Bland rosor och bladlöss" för att se vad andra har att visa.

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

4 kommentarer:

Carina sa...

Ranunkler är underbara vårblommare och jag älskar de i bukett. De klär och kläs av det mesta.

Ha det gott! Carina

Villrose sa...

Skjønne farger!
God helg!

Anni sa...

En så vacker bukett lite ovanligare färger! Ranunkler är verkligen underbara!
http://vardagsnjutning.blogspot.se/2017/03/med-dottern-pa-stockholms-tradgardsmassa.html

Rost och rädisor sa...

Verkligen härlig bukett och så smart att arrangera om den med eget grönt också!
Ha det så gott
/Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen