tisdag 17 januari 2017

Vårfeelis med inneväxter

I mitt huvud är jag redan så ivrig med att planera min grönsaksodling, så en del av min hjärna är nog inställd på att det redan är vår.... Men så är ju inte läget. Vi är ju faktisk halvvägs i januari, mitt i vintern, med andra ord.

Jag kan ändå inte släppa mina "vår-tankar" och känner redan hur våren pittrar i kroppen!

Igår kväll hade vi årets första styrelsemöte med trädgårdsföreningen, så givetvis kom jag lite i förväg (mötet hölls i caféet på Sunds trädgård) för att gå runt och inspireras av våren som anlänt till butiken. Våren i form av både gröna och blommande inneväxter!

Bilder varsågod!



Känner hur glad jag blir av färg!
Jag är ju annars en rätt så neutral person när det kommer till färg, förrutom när det gäller nagellack och sommarblommor.


Men vitt är alltid vitt. Rent och fräscht.



Ranunklarna har kommit i flera olika färger. Både vitt, rosa/röd och gult.
När det kommer till Ranunkel så är min favorit helt klart vit!



På disken vid floristön stod en stor vas full av körsbärskvistar sprängfulla med blom!
Vårblommorna väckte nog vårkänslorna och glädjen, men körsbärsblommorna var nog det som höjde feelisen rakt upp i taket!


Nu kommer också Muscari (pärlhyacinter) i krukor som man kan ha inne. Älskar Muscari!

Hann inte köpa hem några blommor, men jag har ju inte långt dit, och springer ändå in till butiken allt som oftast. Jag hinner nog! Brukar oftast vänta till februari-mars innan jag skaffar mina vårblommor, eftersom jag vill ha lite "vinterinredning" mellan julen och våren.

Hoppas ni haft en bra start på veckan!

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen