lördag 12 november 2016

Sara Bäckmo i Finland

Så kom dagen då jag fick hoppa i bilen och köra iväg till Nykarleby för att lyssna på en av mina största inspirationskällor, när det kommer till odling!

På scenen i Stjärnhallen hade vi ingen mindre än
Sara Bäckmo - Skillnadens Trädgård
En av Sveriges största trädgårdsbloggar med fokus på odling.

Självklart satt vårat "Trädgårdskaffe-gäng" där med spända öron och glansig blick!
(Finns bild på Saras blogg där hon skrev om besöket)


Hon visade inspirerande bilder på stora skärmen.
(Bilderna är fotograferade av skärmen, dessutom satt jag på sidan, så det är lite snett)





Fantastiskt föredrag!!
Sara är som klippt och skuren för att stå på scen. Hon var dynamisk, intressant, inspirerande, höll sig till ämnet och gav oss massor av goda råd hur vi ska göra för att lyckas.

Jag som har problem med handlederna hade stativet med.
Skulle inte ha blivit till nåt annars...
Och har man kameran och stå i stativet framför sig... varför inte filma då??

Här kommer ett klipp på en del av kvällens föredrag!
(Klippet kan även ses på youtube)



Sandra hade fått hedersuddrag av Sara. Hon gick runt med hennes vlogg-kamera och samlade material till kommande inlägg!


Alla ville hälsa på Sara och få sin bok signerad!



Tackar så innerligt Sara för att du tog dig tid att komma över till Finland och hålla föredrag!
Vi är många som gladjs över att ha fått lyssna på dig och träffa dig.
Nu siktar vi på kommande odlingssäsong med sprudlande sinnen!


Ni kan ju gissa vem som gick ut ur stjärnhallen sist, samtidigt som Sara... Nästan hela trädgårdskaffe-gänget! Så otroligt roligt att vi hade möjlighet att snacka odling, barn i trädgården, männens intresse osv. Vilken ödmjuk människa!



Nytt i december blir podden som Sara gör tillsammans med "Farbror Grön". Den ska vi lyssna på!



Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig / Sylvia sa...

Härligt att det var ett lyckat föredrag. Jag har länge tänkt köpa hennes bok (böcker?) men har ännu inte gjort det. Jag får önska mig det i julklapp.
Ha en skön Söndag :)

Milla sa...

Verkligen inspirerande föreläsning! Kommer definitivt att odla mera efter detta, synd att det är mitt i vintern och inte vår så man kan gå ut och börja på direkt! Kom igång med odlingen igen i år efter en paus på några år och det var verkligen roligt att följa med hur det växte, allt trivdes så mycket bättre sen vi byggt nya större odlingslådor på ett annat ställe än vi odlat på tidigare! ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen