måndag 21 november 2016

Måndagstema - vinter

Veckans tema: "Vinter inspiration"
Måndagstema hade uppehåll förra veckan pga överfullt schema, men är tillbaka denna vecka.

Jag blir väldigt inspirerad av former i trädgården när snön lägger sig över den. Det kan ge mig nya idéer till projekt och förändringar som jag vill göra för att förstärka trädgårdens former ännu mer.
Det kan handla om allt från kantstenar, naturstenar inne i rabatterna, växtval, växter med hållbara fröställningar, buskar, buskar på stam, träd osv...


Snö fick vi mycket av förra veckan, men efter regnet som kom i helgen så finns det inte så jätte mycket kvar av den... Men barnen hade roligt sålänge den varade! De åkte sparkstötting, pulka, byggde kojor och gjorde snögubbar... så nu har jag morötter i gräsmattan... hahaa.



Stenar och former i snön. Plusgraderna gör att de smälter fram nästan lika snabbt som de blev täckta!



Gräsen är så vackra i snön!


Nu har det som sagt varit flera plusgrader och lite regn.


Mera gräs som sticker fram i rabatterna.



Har lite svårt att förstå hur det kan vara lillajul inkommande lördag!
Känns som att november började nyss...

Snön har iallafall fått mig på andra tankar... nämligen juldekorationer. Nu vill jag börja pynta hemmet!

Kommer antagligen mer inspiration imorgon, för då åker vi med trädgårdsföreningen till Kokkola för en kväll med julinspiration på Lindell Flowers! Kommer helt säkert bilder från det här på bloggen sen. Sen är det julpysselkväll på Sunds Trädgård på onsdag, så då (om inte tidigare) får jag börja fixa med blommor inför lillajulshelgen.

Önskar er en bra start på veckan!
Kom ihåg att länka in bidrag hit, så får jag se hur er vinterinspiration tolkas!

Temat för nästa vecka som öppnas måndagen den 28.11 är: "Därför tänkte jag..."



(PS. Var på Galan för finlandssvenska bloggare i helgen! Mer om det imoron!)

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen