tisdag 1 november 2016

hemmastudio.. eller..

Hahaa... ja.. Någon bra hemmastudio finns det inte i vårat hus. Men idag har jag faktiskt filmat i köket.
Det är inte själva köket jag filmat, utan vad jag gjort i köket.
Vilken skillnad det är att göra filmklipp när man har ett kamerastativ!! Fattar inte att jag dröjde så länge innan jag skaffade ett. Märker att jag är mycket mer motiverad att filma nu, dessutom är det bra när man ska fotografera också, speciellt när det är sämre ljusförhållande. 


Jag skördade en hel del i helgen, speciellt krusbladig persilja, slätbladig persilja, snittselleri och oregano. Nu var det dags att ta hand om skörden. Två olika grönsakssalt blev det.


Jag hade ett inlägg om grönsakssalt i augusti, men nu har jag filmat hur jag gör. Senare i veckan kommer filmen upp, men jag kan inte göra den klar innan saltet har torkat klart! Vill man göra sitt eget salt, men inte odlat egna kryddväxter så går det med köpta också. Det fina med hemgjort salt är att man vet precis vad det innehåller. Extra roligt känns det förstås när det kommer från egen trädgård!

Är ni nyfikna på mina filmklipp så finns de under etiketten "Film-klipp", men man kan också titta på dem på youtube. Om man prenumererar på min youtubekanal så får man en avisering varje gång en ny film kommer upp.

Nåjaa, nu ska jag redigera lite innan sängdags.

(psst... viskar lite sakta bara... har nåt jag vill berätta... men det måste vänta lite ännu... Kan bara säga att på måndag ska jag göra något som jag aldrig gjort förr! Mer om det sen...)

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen