måndag 31 oktober 2016

Köksträdgården FILM del 1

Som fortsättning på inlägget "En dag i trädgården" så kommer det att komma två filmklipp. Beslöt att göra filmen i två delar för att den inte skulle bli för lång.

Det är filmat i lördags, då vi hade en fantastisk dag. Det var bara 4 grader, men solen strålade och det kändes underbart att spendera 6 timmar i trädgården!

Den första delen heter
Höstsysslor i köksträdgården

I klippet ger jag lite tips och visar vad jag gör i köksträdgården nu på hösten, jag skördar lite, planterar mm. Visar också hur det gått med höstsådden.


Ser ni inte klippet? Klicka här och se det på youtube istället.

Vill ni veta mera om lådbygget eller locken till odlingslådorna? Här hittar ni inlägg och filmklipp.

Imorgon är det november! NOVEMBER!!!
Helt ofattbart!
Vilken tur att jag fick hela lördagen spenderad i trädgården. Nu har jag mycket mindre på min "att göra innan vintern-lista". Det tar sig. Imorgon har jag ledigt, så jag har lagt in en önskan på trädgårdsväder!

I nästa klipp visar jag mer om skörden mm.
Hejdå!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen