söndag 31 juli 2016

Seglats i skärgården

På måndag slapp vi äntligen ut på sommarens första seglats.
Vädret var helt otroligt och vi njöt till 100%.



Mässkär i sikte påväg ut mot Paskarn.





Mat, fiske, bad och familjen!


Jag och dottern flöt i vattnet och utropade: "Det här är livet!"...


Våran vackra skärgård och dess vildväxande blommor.


 Eftersom segelbåten måste förtöjas ute vid bojen så roddes alla över 2-3 personer i gången. Just innan vi skulle åka hade jag och dottern varit och plaskat i havet, så jag lämnade simdräkten på och simmade ut till båten. Måste säga att jag har lite obehag av att simma på djupt vatten, när jag inte kan se bottnet. I övrigt var det hur uppfriskande som helst!


Så gled vi 1,5 timme i solnedgången genom skärgården tillbaka till Pavis...
Oj så vi led av den fruktansvärda utsikten...


Tror att vi blev lite trötta på slutet, eller så var vi friskluftsförgiftade...


Blev en lite film från kvällen...



Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

Christina Mari sa...

Så fint og for en herlig tur da.
Nyt søndagen.
Klem Christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen