fredag 1 juli 2016

Nya dagliljan blommar

Igår var det väldigt växlande väder. Solen värmde, men kunde plötsligt gå i moln, för att sedan komma tillbaka igen och regnskurar och åska därimellan.

Det öste ner när jag körde hem, vindrutetorkaren gick på maxfart, men jag såg knappt vägen!
Efter att vi ätit middag kom solen igen, men det småregnade samtidigt som solen var framme. Beslöt mig ändå för att gå ut en sväng med kameran. Färgerna ute är så magiska och skarpa efter regn.



I mutterrabatten har nya dagliljan slagit ut sin första blomma. Här är också annat pågång som stjärnflockan 'Lars', flocknäva, nävan 'Black Beauty', prickbräckan, prästkragar, aklejan 'Black Barlow' och den låga rosa Allium Ostrowskianum.


Bakom den nya aklejan (som jag blogga om igår) skymtar den nyutslagna dagliljan.


Dagliljan fotograferad i regnet när solen är fram samtidigt!


'Awsome Blossom' har en häftig färg. En awsome färg! :)
Halva kronbladet är aprikosrosa, sedan kommer en lila krans och längst in är den limegrön.


Daglilja, Hemerocallis 'Awsome Blossom'
Då har vi kickat igång juli månad!
Alltså jag fattar inte vart veckorna rusar iväg?!


Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen