måndag 11 juli 2016

Måndagstema: "...Om jag bara..."

Nåjaa, nu kommer Måndagstema, aningen försenat...

"Om jag bara..." hade utrymme och lite extra pengar, så skulle jag önska mig ett uterum eller växthus!
Jag skulle gärna odla gurkor och mera tomater mm och ha någonstans dit jag kunde flytta ut mina plantor på våren. Samtidigt får det gärna fungera som ett uterum där man kan sitta.

Man kan alltid drömma!

Som någon av de två nedan skulle inte sitta helt fel... Men de är nog kanske lite stora får min trädgård... Men drömmen...
(Bildkälla: Willabgarden)



En annan sak som vi pratat om här hemma, är att glasa in 2/3 av uteplatsen på bakgården som är under tak. Bloggade om den här tidigare och här igår. Det skulle bli delen där hänggungorna är som skulle lämna utanför glaset. Vi har en bra firma här nära som gör måttanpassade konstruktioner och med skjutdörrar så att man kan öppna upp om man vill. Kostar runt 4000-5000 € dock...

Någon egen konstruktion av gamla fönster och vit målad trä är också snyggt och mysigt....
Har en plats på bakgården som jag kollat in. Det vore den bästa platsen, men barnens gungor står där nu...

Hitta ett riktigt trevligt med massa bra beskrivningar på Stenbolaget.se (bildkälla). Jag är förstås ut efter lite mer kombination odling och uterum, inte bara uterum.


Min väninna/kollega Maj har ett riktigt mysigt växthus som de byggt av gamla fönster.
(Klicka HÄR för att se hela inlägget från hennes underbara trädgård)



Om jag bara... hade lite mera pengar... och lite mera utrymme...
Men jag fortsätter drömma... En dag har jag ett växthus jag med.

Nästa veckas tema blir "Det bästa just nu"


Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

2 kommentarer:

Veronica sa...

Vi bygger växthus för fullt just nu. Tips till dig är att kolla på Blocket! Vi köpte vårt lackerade Classicum på 11,3 kvadrat för 5000 SEK!!

Det är en dröm som går i uppfyllelse så jag fattar!

//Veronica



Livsnyderhaven.dk sa...

Håber din drøm går i opfyldelse. Jeg har et orangeri på 29 m2, og det er min store passion.

Hav en dejlig sommer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen