lördag 2 juli 2016

Calamagrostis 'Karl Foerster'

Gräs.
Jag gillar gräs.
Korrigerar... Jag älskar gräs!
Alltså prydnadsgräs!


Jag och dottern var ut i trädgården när det både regnade och solen var framme.
En fin kombination sålänge man inte får vattendroppar på linsen, och inte så mycket vatten på kameran.
Dottern är också väldigt trädgårdsintresserad och vill hjälpa till. Hon var riktigt faschinerad av Tuvröret, Calamagrostis x acutiflora 'Karl Foerster', som var högre än henne.


I anläggningen här mitt på gräsmattan har jag även andra gräs.
Bakom Tuvröret skymtar Silverhavre, nästan mitt i bilden är det vackra vitbrokiga Randgräset och längst till vänster (utanför bilden) finns ett nyplanterat Tuvrör.
Längst fram är en daglilja, tycker att den passar in med sin gräslika växtform.
I anläggningen bakom skymtar en stor tuva av den tidiga gula dagliljan som just nu står i blom. Till vänster (även den utanför bilden) finns en likadan tuva till.
Upprepning, det ger en bra effekt i trädgården.




Ända sedan jag kom hem från jobbet idag har det regnat, men nu ser det ut att klarna upp för en stund. Kanske man skulle hinna ut och plantera lite...

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

3 kommentarer:

Villrose sa...

Prydgress er så flott! Må-ha i hagen :)

Anonym sa...

Visste du att Karl Foerster var en tysk trädgårdsmästare från potsdam lär ska finns en plantskola där och trädgård att besöka 😄 /Lotta

Sevendays.fi/lagombackan sa...

Våj vilken snygg höjd!!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen