torsdag 7 juli 2016

Brokiga kryddor

På terassen har jag som vanligt kryddväxter. Känns som att det hör till på något vis. De är vackra att titta på, doftar gott och nära att skörda.

För några veckor sedan tryckte jag ner några ört-näringspinnar i varje kruka.
Tror att de blev glada, för de har buskat till sig så fint efter det.

I mina krukor har jag två sorter av oregano, tre sorter av salvia, curryeternell, fembladig ginseng och en skral fransk dragon som ser ut att just och just klarat vintern ute i krukan. Vissa har helfärgade blad, vissa rödflammiga och några är brokiga.

En av de brokiga är Oregano.
Till skillnad från vanlig oregano så blommar denna i vitt.

Vitbrokig oregano


En annan brokig är Kryddsalvia.
Den drar i grönt, vitt och lila. Kan inte säga att jag använder den, men jag har den alltid för att den är så dekorativ.

Kryddsalvia 'Hexenmantel'

Helhet på krukorna med kryddväxter hittas HÄR.


Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen