lördag 23 juli 2016

Bloggbrunch i skolparken

Sådär passligt under jakobsdagarna så hade Finlandssvenska bloggare ordnat en brunch/picknick i skolparken idag.

Vädret var ju helt fantastiskt!
Nästan för bra.. jisses vad varm vi hade där på våra filtar i gräset...

Att träffa andra bloggare är alltid roligt. Samtalsämnen tar aldrig slut och ingen tittar konstigt på en när man plockar upp kameran.


Jag hade med en sallad på egen romansallad och spenat. Toppad med tomat, paprika, gurka, salladsost, bacon, timjan och lite citronsaft.
Till salladen hade jag rågbröd och vatten. Efteråt blev det kaffe och bulle.

Vet inte varför, men maten smakar alltid mycket bättre ute. Speciellt i en trevlig park som denna, på en filt i gräset, mitt i det soliga sommarvädret och i gott sällskap!


Här sitter vi alla. Vi var bara nio som dök upp, men trevlig hade vi ändå.
Från vänster: Anna, Ida-Marie, Carro, Cindy, (jag), Nina, Maria, Felicia och Elin.


Efteråt gick jag och Nina ett varv genom gammaldagstorg och fortsatte sedan promenaden mot skata och café Skorpan. På Skorpan (ett av stadens mysigaste sommarcaféer) var det fullt! Men det råkade precis bli ledigt i solstolarna på gräset (de bästa platserna). Så då kunde vi sitta där och njuta av deras hemgjorda utsökta glass!

En bra dag som sedan fortsatte på stranden med familjen och sedan fixade vi god middag hemma.

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen