måndag 30 maj 2016

Måndagstema: "Det tar sig..."

Efter två veckors uppehåll är Måndags Tema tillbaka!
Temat för denna vecka är: "Det tar sig..."
Tyckte att det var ganska passande med en uppdatering på hur projektet framskrider...


Efter att haft två tuffa veckor, med jobb första veckan och sjukstuga andra veckan, har jag äntligen kommit igång igen.
För ett par dagar sedan fick jag äntligen mitt lass med matjord hemlevererat.
Samma dag körde jag ut Agromatic och fyllde gropen runt stengången med tre skopor matjord. Mer än så kunde jag inte sätta, eftersom jag var tvungen att köra resten förhand, med spade och skottkärra.. Mellan varven då sjuklingen i huset vilat, så har jag passat på att köra några skottkärror åt gången. Men det känns som om inget händer, det bara slukar jorden!


Igår hade jag ledig dag och dottern är frisk igen, så då tog jag tag i projektet på allvar!
Tappade räkningen på hur många skottkärror jord jag fyllt ut med idag!! Skyfflade så svetten yrde, och varje gång jag tömde ur skottkärran så märktes det knappt. Har även blandat i närmare 20 påsar torvmylla för att lätta upp lösviktjorden, som annars är rätt så tung och sandig. Men måste säga att den kändes bra, och nästan inga ogräsrötter fanns i.

Klippte till duken, som jag satte runt kanten, och skyfflade dit några skottkärror med grus.
Till kvällen kunde jag äntligen börja plocka dit stenarna, men då hade klockan redan blivit ganska mycket. Kunde inte stanna ute hur länge som helst, hade ju ännu kvar att baka till dagens kalas då sonen blir 12 år! Yes, kl.22.30 drog jag igång hushållsassistenten och började baka då de andra sku sova...


När jag höll på med stenkanten konstaterade jag att jag vill kunna gå igenom planteringen. Klippte till mera duk och skapade grunden till en gång! Ännu har vi inte hunnit såga till de stenar som kommer här på hörnet och de som möter uteplatsen på bakgården.



Det tar sig!



Tyvärr kunde jag inte göra klart. Klockan blev tio, jag hade inte ätit, och skulle ännu baka!
Dessutom var jag inte ensam ute... nej... som sällskap hade jag hundratals mygg!

Får fortsätta en annan dag!

Känner ändå att jag borde hinna klart denna vecka, för nästa måndag blir jag opererad och får två veckor sjukledigt. Då blir inget gjort i trädgården!


Missade ni när vi gjorde grunden? Ingen panik, gå in här så ser du både bilder och ett filmklipp.

Lite längre ner finns inlinkz - länkknapp. Bara att göra ditt inlägg, publicera och sedan trycka på länkknappen och kopiera in adressen (URL) till ditt inlägg.
Ser framemot att läsa era bidrag!

Nästa vecka blir temat: "Men se på den..."

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

Unknown sa...

Nog har ni ju jobbat på!! Va duktiga ni e! :) Blir spännande att se helheten sedan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen