måndag 11 januari 2016

Julen borta ur vardagsrummet

Känns så skönt att återgå till det "normala", både när det kommer till inredning och vardagen.
Jag gillar julen! Pysslar, inreder och tänder ljus i hela december. Ofta klär vi julgranen redan mellan självständighet och Lucia. Men när julen är över har jag nog. Helst vill jag ha ut julen till nyår, men för barnens skull så väntar jag till 13-dagen.


På mellandagarna var jag och barnen till Kokkola. Där hittade jag guldlyktorna förmånligt (ca 11-12 € för båda) och duken som kom i tvåpack får typ 2€. Blandade det mjuka och det metalliska liksom. Det gamla soffbordet står fortfarande där, bara jag hinner så ska jag fixa loppisbordet som jag fyndade för 5€ i december.
Men tid... tid och ork är något jag väntat på. Nu borde jag ha tid, så får se när något börjar ske..



Efter all kyla så har det varit eld i spisen 1-2 gånger per dag. Mina grönväxter som vanligt gillade inte detta! För ett par dagar sedan var jag in till Sunds. De hade fått in fina vårblommor, men med denna kyla kändes det lite för tidigt ännu att köpa hem. Har just fått ut julen, så nu ska vi ha lite "vinter-inredning" innan våren plockas fram. Jag gick istället till grönväxterna och valde ut två fina som skulle få följa med mig hem. 



Grönväxter ger så mycket i ett rum.
De gör det mer hemtrevligt, levande och fräscht.

Jag har ju inte publicerat inlägget om vardagsrummet ännu efter den lilla renoveringen/ommöbleringen, men här ser ni lite glimtar nu. Snart ska det nog dyka upp några före-efter bilder.


Kitty

1 kommentar:

Unknown sa...

Ååh va fina lyktor! *hjärtögon*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen