lördag 23 januari 2016

Drömmer mig till sommaren...

Fick en sån längtan till trädgården som ligger begravd under flera decimeter snö. Därför måste jag bara påminna mig själv om vad som väntar om några månader.

Hoppas bilderna ska skänka er lite värme.

Tulipa 'Mondial'
Rosenbräcka, Saxifraga
Clematis alpina 'Cyanea'
Paeonia officinalis 'Rubra Plena'
Astrantia major 'Lars'
Stjärnflocka, Astrantia major
Daggkåpa, Alchemilla mollis

Annars har det varit riktigt skönt ute idag, bara runt -3 grader. Mycket bättre en 25-30 minusgrader!

Var en stund i backen med sonen och hjälpte honom få ihop lite material till nästa snowboard-film till hans youtube kanal. Äpplet faller inte långt från trädet... Hahaa.. Nu börjar han förstås prata om en ny mobil, eftersom den nuvarande har sliten kameralins och lite pixlar, så kvaliteten blir ju inte toppen.

Hoppas ni har en bra helg!
CU

Kitty

1 kommentar:

maria-muminmamman sa...

Den första härliga bilden på tulpanen påminde mig om att jag har en spännande vår framför mig: Planterade en mängd olika spännande tulpaner i höst för första gången på vår nuvarande tomt, men det blir spännande att se om det blir vackra blommor eller harmat av dem...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen