onsdag 2 december 2015

Julkalender: Lucka 2

Advent.
I söndags hade i 1: advent och då fick vi tända det första ljuset i adventsljusstaken.


Detta år använde jag mig av en rund modell som kan hålla flera olika varianter av ljus (mindre pelarljus, kronljus, stora teljus och olika glas för teljus/votivljus).
Hållaren är av Partylite och har en skål i mitten som kan dekoreras efter årstid, tycke och smak.
Väldigt användbar och mångsidig.

Ursäktar den dåliga färgen på bilden. Växthuslampor är svåra att ha som belysning vid fotografering.
Jag hade nämligen med min ljushållare till sunds, eftersom jag inte var riktigt säker vad som skulle rymmas i mitten av den. (Gjorde den klar på stället i sällskapet av glada kollegor!)

Hemma på soffbordet var det lite enklare, även om det är ganska mörkt här inne hos oss.
(Vilken tur att det finns fotoredigeringsprogram)





Det enda som planterades var en liten grön Echiveria.
Den är planterad i mossa och fick sedan ett täcke med vacker och tunn grönmossa.
(Gillar blandningen av rustikt, naturligt och det metalliska)
Som dekoration och utfyllnad använde jag några mossiga grenar av gran, två guldbollar, skylten med texten
"Jag såg mamma kyssa tomten" och ett svart tygband med kopparfärgade stjärnor.
Gick åt ca 1m band eftersom jag gjorde rusettöglor i båda ändarna, så att det ser ut som sammanlänkade rusetter.
Ljusen är minipelarljus av Glolite från Partylite.
Gillar glolite serien eftersom hela ljuset lyser upp, inte bara toppen av ljuset.

Vill ni se mer av mina tidigare adventljusstakar så hittar ni 2014 HÄR, 2013 HÄR och 2012 HÄR.
Dessa tre år använde jag samma ljushållare, men lite olika naturmaterial/växter som dekoration.
 Därför ville jag verkligen ha variation iår!!!


Roligt att ni tittade in! Välkommen åter imorgon!

Kitty

2 kommentarer:

PaulaHelenas sa...

Den var ju snygg ljushållaren :) Jag vill också ha en sån !

Annika Christensen sa...

Fint när det inte är för mycket pynt tycker jag.
Det är en härlig tid vi har framför oss.
Allt gott
Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen