tisdag 29 december 2015

Hallååå? Vinter!! Var är du??

Okej, jovisst, termometern har krupit ner under minusstrecket, men var är snön??
Barnen är urleda när de inte kan åka skidor, pulka eller snowboard!

Det är bara grönt och frostigt...
Därför var jag tvungen att drömma mig tillbaka till den korta period då vi hade lite snö förra året. Det var ju faktiskt bara för ett par veckor det var vitt på marken då också. Bilderna är tagna den 18.12.2014.





Det var mitt i snöfallet jag var ut och fotograferade.
Skulle gärna återuppleva detta snart, men utan brutna buskar och träd, tack.

Sålänge får vi nöja oss med snöfri mark, is i dammen och färggrann himmel.

Instagram bild från i söndags 27.12.15

Kitty

2 kommentarer:

Bohemian Maggie sa...

Åh så vackra snöbilder! Som (även) jag längtar till vitare tider...

Ruben sa...

Fantastiskt vackert med snö! Här är det 2 plusgrader nu, men ännu verkar det inte berört snötäcket så mycket, tack och lov!
Gott Nytt År!
/Ruben

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen