lördag 21 november 2015

Julpyssel kväll på Sunds

Vad gjorde ni i onsdags?
Själv var jag på den traditionella julpysselkvällen på Sunds Trädgård!

Hela säsongs-växthuset var fyllt av inspirerande planteringar och hantverk! På borden står växter, dekorationer, planteringsmaterial, kransmaterial, mossa och olika tillbehör som vi kan använda.

Nu tänker jag bjuda på en riktig bildbomb från kvällen!





Dom här metall stjärnorna gillade jag. De finns i tre olika storlekar och man kan både plantera i dem eller använda dem som skål. Riktigt mysiga!






Små klippta kvistar av gran, tall och enris.  lådor fulla a renlav, mossa, lingon- och blåbärsris...


En av fyra stationer med juldekorationer som fanns utplacerade här i växthuset. Inne i butiken fanns ännu fler stationer!



Vackra julgransbollar!


Detta hann jag med:
En korgplantering, en krukplantering och en krans.

I korgen planterade jag en liten gran, grön-vit åderblad och vattenfikus. Dekorerade med mossa en "Merry Christmas"-skylt, en vit ren, två svarta julgransbollar (en matt och en blank) och rusetten gjordes av ett lite bredare svart band med små vita stjärnor.

En betongkruka som jag band ett lädersnöre runt. Planterade sicksack muehlenbeckia och dekorerade med svart mossa och två kottar.

Kransen är bunden av kvistar från tall, en och lingonris. Dekorerad med två grankvistar med lava på och rosetten är gjord av två olika band, ett svart lädersnöre och ett grått tygband med vita stjärnor. Ankrade sedan fast denne vitmålade "svamp".

Bättre bilder lär ni säkert se sen när jag ställt hemmet i jul-mood.

Det har varit en tradition att delta i detta varje år tillsammans med min väninna. Hon kunde tyvärr inte delta i år, så jag for ensam. Men ensam var jag inte!

Det var en lyckad kväll!
Härlig stämning, glada kursdeltagare, hjälpsamma florister till vårat förfogande, kaffe med jultårta, hjärnan full av inspiration och hjärtat fyllt med värme!

Inlägg från tidigare år hittar ni HÄR (2014) och HÄR (2013)


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen