torsdag 6 augusti 2015

Sommarseglats!

Sommaren har ju inte varit den bästa i år. Själv har jag mest jobbat, men hade inplanerat några lediga dagar nu i början av månaden. Har haft ledigt lördag till onsdag, och vilket väder det har varit!! Hur kan det råka sig så, att precis de dagar jag bestämt mig (flera veckor på förhand) att ta ledigt, råkar bli några av sommarens bästa??!!

Nu ska jag bjuda på lite bilder från tisdagkväll. Kvällen då jag och barnen äntligen kom oss ut med mina föräldrars segelbåt! (maken var tyvärr på jobb...) Det blev en tur från Pavis ut till Mässkär!






På mässkär blev det fixat mat i båten, som åts under bar himmel. Sonen stod mest på bryggan å fiskade, jag gick runt med kameran, vi lossade gummibåten och paddla runt en stund... Bara njöt!

Stället är så fint och idylliskt!





Hejdå vackra mässkär! Nu seglar vi iväg i solnedgången!




... okej, jag erkänner!
Vinden låg på 0,9 när vi skulle återvända... behövs lite mer vind för att segla!
Men att puttra på med motorn i ca 5-6 knop var helt skönt det med! Vi fick ju testa på att segla lite på vägen dit.

Vi hade en så fantastisk kväll! En äkta ledig sommardag!

Tror att alla som bor på kusten borde ta sig en minut och se vad som finns framför oss! Helt gratis! Tror att vi inte förstår att uppskatta det alltid, eftersom havet är något så självklart för oss, något som alltid funnits där, alltid tillgängligt! Kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas att bo någonstans lååångt långt borta från havet. Att nästan aldrig slippa ut till havet, eller kanske ALDRIG ens sett öppet hav! Jag uppskattar verkligen våran vackra skärgård, här vill jag alltid bo!



Kitty

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Åh helt underbart , ser det ut att vara!!! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen