lördag 15 augusti 2015

Echinacea purpurea 'Alba'

Tänk, precis när jag ska ta min bild så kommer en humla flygandes! Snacka om att stjäla rampljuset! Insekter och fjärilar älskar Rudbeckia, och insekter av olika slag är konstant på besök... men var är fjärilarna?? Den rosa Rudbeckian 'Magnus' har inte slagit ut ännu, så det är en lång tid av blomning kvar... Kanske jag ännu får se några fjärilar... det måste jag ju... eller?

Whatever!
Låt mig presentera
Echinacea purpurea 'Alba'
Den vita skönheten i familjen Röd Rudbeckia!


Vet inte om det är Plymspirean som är för invasiv med sina rötter, eller var felet sitter, men tyvärr trivs den inte allt för bra här i rabatten. Satte två nya plantor förra året, och borde sätten en till i år eftersom det är en glugg i gruppen igen... Men jag vill ha den precis där! Så det är värt att jag kanske måste förnya nån planta ibland.





Rudbeckia, Echinacea purpurea 'Alba'

Passa på att "leka" lite med kameran...
Objektet är ju bara så himla fotogeniskt att man inte kan låta bli!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen