torsdag 11 juni 2015

Nu är alla kalasen över!

Det ska klämmas in många kalas på kort tid när man har barnen födda med 12 dagar emellan. 
Nu är satliga tre kalas över! Först hade vi ett (allt för stort) kompiskalas till Alex som blev 11år. I söndags firade vi dem båda med släkten och ikväll har vi haft Alvas 6 års kalas med några av hennes vänner.

Till det gemensamma kalaset hade jag fixat en tårta med hallonmoussé som fyllning, kinuskiglasyr (kokot kondenserad mjölk), en kant av KitKat choklad och jordgubbar på toppen.




Alva hade temat Frozen. Hon var iklädd sin nya Elsa-klänning och på bordet fanns blå kupcakes med snöflingor, blå marianne-godis, En Elsas isslott-tårta och lite kex. Vi hade inte meddelat vilket tema vi hade, men över hälften av barnen råkade ha Elsa-plagg på sig!


Tårtan hade först vanligt vitt kakbotten och upphöjningen samt trappan var av chokladbotten. Trappan och slottet var gjort (hastigt) med sockermassa, blå grädde fick föreställa is och vita marschmallowshjärtan var snö. Några trädgrenar av sockermassa och stolpar av sprakande vitchoklad.
Den blev riktigt god och Alva var jättenöjd!



Det blir lite svårt att hinna med både jobb, hushållet, familjen och kalasförberedelser, träning och trädgård, så nu är det tyvärr trädgården och träningen som lämnat lidande.

Har massor av jobb som måste göras i trädgården!!
Jag har fortfarande inte sått mina grönsaker i köksträdgården, terassoljan står fortfarande i garaget, sommarblommorna står kvar i påsarna, nästan alla mina nya växter är oplanterade, stengången är fortfarande inte omplockad, stenkanterna som gjordes förra året behöver mer fog, gräset är inte gödlat och kalkat... listan kan bli hur lång som helst!!

Det är bara två veckor tills det är öppen trädgård här hos mig, så jag börjar känna mig aningen stressad...

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen