tisdag 3 februari 2015

Ny telefon och Tandvärk

Äntligen har jag fått hem min nya telefon och får sätta den gamla HTC till sidan! Den har tjänat mig i nästan 3 år och jag har varit rätt så nöjd med den.. ända tills den fick fnatt! Nu har jag en vit Samsung galay s4 plus till mitt förfogande!

Samsung Galaxy S4 Plus. Fodral från mytrendyphone
Sådär annars så äter jag fortsättningsvis värkmedicin och har problem att öppna munnen och att tugga! Idag känns det lite bättre, kunde äta en mör grisscnitzel till lunch utan att få huvudvärk! 


Gjorde en soppa för ett par dagar sedan som blev riktigt god! Hade väldigt dåligt med "sopp-passande" grönsaker och rotsaker hemma, så det blev en morotssoppa med gröna linser. Smaksatte med örtsalt, peppar, timjan, basilika, grönsaksbuljong, matgrädde med pepparsmak och naturell matgrädde. När moroten var nästan mjuk tillsatte jag linserna som fick puttra med en stund innan jag tillsatte grädden och slutligen körde soppan med stavmixer. serverade med en klick turkisk yoghurt och torkad basilika.




Blir en hel del smoothies...


Förra veckan körde jag igång en kurs för Nykarleby Arbis och ikväll är kurstillfälle 2/4. Blir en utmanande men rolig kväll! Ikväll ska deltagarna äntligen börja planera ina trädgårdar i praktiken!

(Bild tagen sedan jag återställt klassrummet efter första kurskvällen)

Ha en toppen vecka!


Kitty

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ny telefon är alltid kul. Tycker i alla fall jag ;) HTC och Samsung är uppbyggda på rätt så liknande sätt så det blir inte så knepigt för dig att lära dig hantera den. Skönt att du verkar bli bättre även om det går sakta. Fortsätt och krya på dig!

Anonym sa...

Hej, det var trevligt att hitta din blogg, eftersom trädgårdssaker med vardagen är ganska passlig kombination för mig. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen