tisdag 25 november 2014

Lokal finsk design


Igår kikade jag in till Johanna Högvägs kontor på Campus här i stan. 
Hon är en av våra lokala designers och går under namnet Highway design.
Tidigare har hon sysslat mycket med tygtryck och snygga brickor mm. Nu har hon satsat mer på papper. Hon samarbetar även med andra designers/företagare och jobbar med olika projekt.
Hos henne hittar du olika varianter på årskalendrar, planscher, vykort, inbjudningskort, målarböcker, barnbok, häften osv.

Är du intresserad att köpa produkter från Highway design så finns en direkt länk här till Retailers-listan på hennes hemsida, så hittar du lättast butiken närmast dig!

Jag känner Johanna redan från skoltiden, hon var GRYM på allt som hade med teckning och design att göra redan då! 


Kan inte säga vad jag var på jakt efter när jag gick in, men åtminstone några av underbara kort skulle följa med mig hem! Korten packades in i ett tjockt gul-vitt mönstrat papper från kollektionen. Personligt och orginellt. 

Det känns mycket roligare att stöda lokala designers, istället för massproducerade butikskort.


I det lilla paketet gömde sig kort som ska användas både till jul och födelsedagar mm.




Älskar dessa kort med slott!
Hennes fina och varierande färgkombinationer gör att samma mönster kan gå lika fint till både killar och tjejer! Vet redan precis vem som kommer att få dessa kort...



Har även ett par av planscherna i tankarna... skulle gärna rama in som tavla i dotterns rum...
Skulle sitta fint som julklapp!



Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen