tisdag 4 november 2014

En frusen köksträdgård...

Vi hade några frostdagar innan plusgraderna och regnet hittade tillbaka.
Idag blev regnet till snö... MYCKET SNÖ!

Bilder från frostdagarna...

Min köksträdgård 1.11.2014

Gillar okonvetionella material, gamla föremål, plåtburkar och sådant. I somras hade jag kryddor i konservburkar i köksträdgården. De små burkarna fick jag vattna och vattna och vattna, men de större är lite enklare att sköta.


Min timjan är fortfarande lika fin och den slätbladiga persilja ännu grön. Timjanplantan har buskat till sig fint och fyllt ut konservburken som har rostat och börjat se gammal ut.

Kryddväxter i konservburkar
Timjan i stor rostig konservburk
Utblommad Isop i köksträdgården

Idag efter jobbet drog jag på mig stövlarna och regnkläder och gick ut i trädgården för att plantera de sista växterna som ännu stod ovan mark i min nya anläggning.
Innan jag var klar hade marken blivit vit! Ute i sista sekund, minsann!


Nu ligger ett tjockt vitt lager på marken, säkert en decimeter!
Julfeelis!


Kitty

1 kommentar:

Jord under naglarna sa...

Vilken jättefin köksträdgård du har!
Gillar miljön, formen, allt! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen