söndag 12 oktober 2014

Trädgården ur fågelperspektiv

I förra inlägget visade jag vad som hänt i hörnet på bakgården. Jag berättade även att ni skulle få se bilder på trädgården tagna uppifrån. De är inte tagna med helikopter/flygplan eller teleskopkamera. Nej, jag har fotograferat från nya grannarnas övervåning! 

Tyvärr var det lite fel tidunk på dagen så här sent under säsongen när solen ligger lågt. Skuggan gör att delar av trädgården blev så mörka på bild. Blir att ta nya en annan gång, kanske till sommaren när allt är grönt.

Här kommer bilderna i varje fall av min höstträdgård mitt uppe i ett projekt...


Lite synd bara att vi hade två bilsläp och en fyrhjuling på bakgården... Något man inte reagerar på när man står i trädgården, men som syntes bra uppifrån, är stenarna som jag hade kastat upp på den stora stenen när vi sorterade allt i hörnet. Det gör att det ser stökigt ut.

Kantstenen i andra ändan av "hörnet", alltså bakom stenen nära gungorna, är ännu inte gjord. Få se om jag hinner få det klart i höst eller om det blir en fortsättning till våren.





Att fotografera mot solen är inte det lättaste och lycka inte alltid så bra, men jag ville passa på att fotografera över huset mot vägen när jag ändå stod där uppe. 
(Blev inte heller snyggare med fotbollsmålet som sonen vinkat på gräsmattan)


Ska förnya fotona vid ett senare skede, så då ska jag bjuda på finare bilder i en mera städad trädgård. Vågare inte säga en mera färdig trädgård, för det blir den nog aldrig! 
Dessutom har det hänt mer här sedan fotona togs....


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen