torsdag 1 maj 2014

Sista dagen i april


Så har ännu en månad nått sitt slut!

tidigare i veckan tog jag ut pumpen och fixade till det lilla vattenporrlet i entrérabatten. Älskar ljudet! I år valde jag att bara använda ett rör som når upp till stenarna, naturligast så..  ;)

Förra sommaren när jag gjorde den lilla dammen använde jag ett munstycke på röret till pumpen som gjorde att vattnet sprutade ut som en kupol.


Vi invigde även grillen denna vecka. 
Idag fixade vi till en riktig valborgsmiddag! Det var första gången för iår som vi hade kött på grillen, och gott blev det!! Jag hade gjort en egen marinad som jag satte ner gris ytterfilén i. Allt var gott och grillmätaren fick massor av beröm!





Fullt ös på jobbet också! Började på Blomqvist plantskola här i mitten på april. 
Nu packar jag mest till partihandeln på vardagarna och är uppe på försäljningen på söndagar. När vi fått det mesta packat så kommer jag antagligen att infina mig mest på försäljning.
Känns lite ovant ännu att jobba heltid... dagarna blir sååå korta och jag hinner inte med så mycket annat. 


Idag var det väldigt omväxlande väder! Sol mellan varven, där emellan mulet och tidvis snö (eller nåt typ av hagel)....

Det känns om kvällarna att man jobbar utomhus i sol, vind och ja.. tidvis snö... 
Rosig om kinderna och trötta ögon.

Vill passa på att tacka alla som tittar in här!
Det är så roligt att ni är så många som besöker mig!
Tidigare har det varit ca 3125 besök här som mest på en månad.
I april slog vi rekordet med ca 1000 besök mer! Härligt! 
:D

Tackar för mig och kryper under täcket, Go'natt!



Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen