fredag 21 februari 2014

Gränslöst underbart!

I lördags fick jag uppleva en fantastiskt kväll!

Jag har fått vara med och ordna en välgörenhetskonsert via projektavdelningen på Pedersöre kommun, där jag gör några av mina praktikveckor. 


Ställningarna gjorde jag ritningar på och gav bilder till grabbarna i kommunens verkstad som fixade dem till mig. Hittade snygga och passande zinkfat på Sunds Trädgård som nu sitter som gjutna på ställningarna och kan återanvändas gång efter gång till olika evenemang! Jag hyrde grönväxter att fylla faten med, enkelt! Men möjligheterna är många. 

Arrangemangen piffades upp med ledbelysning
Jag hade mest hand om att fixa rosor att dela ut till alla inblandade och göra arrangemang vid ingången. På plats var jag och hjälpte till där det behövdes, fixade fram maten till artisterna innan showen, agerade amatörfotograf och sådant. Hade så roligt!


Gränslös Konserten ordnades får andra året i rad, men det blir absolut även kommande år!
Konserten riktade sig speciellt till alla rörelseförhindrade/handikappade i nejden. Boenden här omkring var inbjudna och hade reserverat VIP-område i salen, de blev även personligt välkomnade av värdarna Dennis Rönngård och Katharine Svenfelt innan konserten drog igång. 

Kvällens värdpar Dennis och Katta
Salen fylldes med blandade besökare samt körernas anhöriga m.fl.

(Ursäktar den dåliga bildkvaliten. Mörkret, strålkastarna, och röken gjorde det inte lätt för mig och vid överföringen hit blev de ännu sämre)


Namnet har showen fått från kören som uppträdde, Gränslös kören. Ett helt otroligt gäng med glada killar och tjejer i blandade åldrar som sjöng tillsammans med några solister, musiker från Musikhuset i Jakobstad och artisten Dennis Rönngård.

Gränslös kören tillsammans med några solister
Bandet från Musikhuset
Det fina med showen är att publiken får njuta av en fantastisk show som får vem som helst att bli glad och varm i hjärtat. Sedan är det varvat med flera andra duktiga artister ss. Carolina Storrank och Ksenia Timoshenko (båda uppträdde nyligen i musikalen Fighting star) och MPG vinnarna Ella-Fina. 

Carolina Storrank
Ksenia Timoshenko
MPG vinnarna Ella-Fina
I publiken fanns även tjejer som väntat på att få se de unga flickorna "Ella-Fina" uppträda. De började med vinnarsången som de själv skrivit och drog sedan den gamla rockklassikern "Rock around the clock".

Detta år gästades scenen av en till fantastisk kör, Allsångskören från Nykarleby

Allsångskören från Nykarleby
Det räcker inte bara med det fina programmet och de duktiga artisterna, dessutom får man uppleva hur dessa underbara kördeltagare sjunger ut, dansar och lever sig in i showen på ett sätt som berör var och en så djupt. 
Förstås går vinsten från konserten till dem! Det är ju det som det handlar om. Att hjälpa de som behöver extra stöd!

Hade tänkt bjuda på ett litet smakprov från kvällens uppträdande, Men tyvärr ville inte filmen laddas upp...
Avslutar istället med en bild på ett glatt och rivit gäng som rockade loss på scenen!!


Glöm inte att hålla utkik när nästa års konsert hålls!

Då får vi igen ryckas med av musiken och samtidigt understöda!
Jag kommer garanterat vara där!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen