tisdag 7 januari 2014

Mitt 2013 : Januari

Januari 2013

Månaden då jag försökte komma tillbaka på den hälsosamma linjen efter dyket jag gjorde vid jultiden...


En månad då hemmet var fyllt av nya Tulpaner varje vecka och Amaryllis som fortfarande blommade vackert!


...Och Hortensia, en favorit...


Det var en snörik vinter och flera utflykter gjordes med snöskotern. Släden laddad med pulkor, kälkar och snowboard och matsäck.


Bara några hundra meter bort (fågelvägen), finns en gammal övertäckt avstjälpningsplats. Fin utsikt och en låååång backe att åka i... känns ännu längre när man ska gå upp igen, men bra träning! ;)  


 Bloggen fyllde 1 år den 9.1.2013
(snart är den 2 år!)
Tillfället till ära ordnade jag en utlottning där vinsterna var tygpåsar till förvaring som jag sydde själv. Två stycken lottades ut och skickades iväg på posten!
(hoppas de kom till nytta)



Tog emot en liten påse med tunna mjuka garnnystan som blev till babyvantar. Vantarna levererade jag till goa Maria som samlade ihop hantverk från olika håll och sedan packades de som "moderskapslådor" och delades ut till asylhjälp och de små babysarna som fick värme. 


Vinterträdgård en vacker solig dag...


Snömassorna går ända upp till terassen...


Avslutade månaden med att ringa till Xtravaganzas viktcenter här i stan och skrev ett medlemskontrakt för 1 år. 
Kom fram till att jag inte klarar av steget mot ett lättare jag på egen hand!


Här hade ni ett snabbt "gott & blandat" av mitt Januari 2013.



Kitty

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej, och Gott Nytt År!! Hoppas vi får ett bra trädgårdsår. Det kan bli en extrem sommar, hur som helst. Forsätter värmen tar ju ogräset över i mars ;D och blir det kallt nu så fryser allt...hm...återstår att se eller hur... :D Ha det gott! Ska du på Hannus föreläsning?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen