söndag 19 januari 2014

Kalla vackra vinterdagar...

Har haft väldigt kallt de senaste dagarna. Fick ett litet snötäcke för en tid sedan, så nu är det mycket ljusare ute. När jag körde hem från jobbet i torsdags hade vi så soligt och vackert. Tyvärr hade solen redan gått bakom träden när jag kom hem, men visst ville jag ut med kameran ändå. (höll på att frysa fingrarna av mig även om vantarna var på!)

Min vinterträdgård i bilder...





Den milda starten på vintern har bevarat mina planteringar fint, så all Calluna är i nästan samma skick som vid inköp. Roligt att ha synliga blommor även under vintertiden.


Kameliaschersminen 'Minnesota snowflake'

Bakom träden kunde jag se hur vackert solen lyste upp trädtopparna... men tyvärr ingen sol längre på vår gård...


Astilbe
Alpklematis 'Cyanea' i vintervila

Gillar den krispiga friska vintern. Vackert!



Frostiga stammar på Kornellen Cornus alba 'Elegantissima'


Isop, lite som Finlands substitut Lavendel. 
Här i norr vill Lavendel inte övervintra så bra... Däremot är Isopen fin och även den har en doft som gör det oemotståndligt att dra fingrarna genom den och dofta varje gång man passerar.


Oj oj, nu blev det en sen kväll igen... 
Med termometern visande på -22,3 grader lördagskvällen till ära så får jag tacka för mig och säga godnatt!



Kitty

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Den ser faktiskt fin ut isopen där i snön. Måste försöka få in den i mitt kryddland. Skojigt med jämförelserna!

Hoppas du har en bra söndag. Jag ska ligga på soffan och söka inspiration till lärdomsprovet och trädgårdsplaneringen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen