torsdag 9 januari 2014

Grattis! Bloggen fyller 2 år idag! :)

Tänk er, idag är det två år sedan jag publicerade det första inlägget här på min blogg!
Förra året, när jag firade att bloggen blev 1 år hade totalt ca 13000 besöks gjorts här. 

Och titta nu. Nästan 39000! 
Så det senaste året har bloggen blivit besökt ca 26000 gånger! 
Helt otroligt!

Det gör mig så glad att det är så många som regelbundet kikar in här. Det är ni som ger mig inspiration att fortsätta publicera här. Tack!

Avslutar med bilder på mina kvarlevande julblommor!


Här är de, samlade i arbetsrummet...
En del har jag fått, en del har jag köpt och planterat/dekorerat och granen har jag gjort själv.


Min vita Amaryllis som brukar stå i köket blommar nu med sin tredje stjälk. 
Den blev så lång, att jag bestämde mig får att skära av den och sätta den i ett vas istället. Så nu får den pryda köksbordet. I krukan håller löken på att skicka upp knopp nummer fyra! 
Det är den återkommande blomningen och de mäktiga blommorna som gör att Amaryllis hör till en av mina storfavoriter!

Den röda är egentligen inte min, utan makens, han fick den tillsammans md sin julklapp av chefen...



Den följande, en typ av Cypress, sirlig, lite gråaktig och glittrig.
Gillar!



Planteringen jag gjorde i zinkhjärtat har blommat ut för länge sedan. 
Jag skar av blommorna och ger åderbladet en vattenskvätt nu som då. Den ser precis ut som om den vore i knoppstadiet, och den kommer att vara oförändrad en bra lång tid. 
Ett bra växtval på något man vill att ska hålla länge!



Min andra plantering, som jag gjorde senare har också blommat för länge sedan. I den har jag även bytt ut en planta. Det var Azalean som torkade bort och istället planterades en vit mini Kalankoe och en glittrig Hawortia. Nu skickar Amaryllislöken upp en ny knopp... och jag tror minsann att den försöker om den kan nå till taket... 



Den naturvit-rosa brokiga Julstjärnan fick jag som gåva från min praktikplats Sunds Trädgård när jag avslutade min sista dag där. Den är lika fin ännu!


Imorgon börjar skolan för mig igen. Har några närvarodagar ännu, några veckor praktik, en halvfärdig trädgårdsplanering, ett yrkesprov som ska skrivas och förstås slutarbetet... Eller "Lärdomsprovet", som det så fint heter. Sedan hoppas jag bli utdimiterad trädgårdsmästare till våren!

Ha en bra avslutning på veckan!


Kitty

2 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej, ja då får man gratulera! Tänk, man tror inte själv att man blir beroende av bloggandet innan man börjat...men en gång bloggare, alltid bloggare ;D

Liljas Corner sa...

Grattis på tvåårsdagen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen