lördag 14 december 2013

Månadens favoritväxt: December 2013

December, sista månaden på året. 
Dags för årets sista favoritväxt!

Nu ligger snön som ett tjockt täcke på marken, vilket gör saken mycket värre! Så nu är frågan, väljer jag något som sticker fram ur snön? Eller väljer jag något inne?

Tycker nästan att Amaryllis måste få rymmas med bland mina favoriter 2013!



En av mina Amaryllislökar sitter bara i ett glas med lite mossa runt löken. Den har redan blommat med en stjälk, så nu är det bara att vänta på de två andra knopparna som kikar upp ur löken...


Den för tillfället blommande har tre stjälkar! En i knopp och två i blom. 
Den är verkligen kung nu!



Med nybytta batterier i ledbelysningen får Amaryllisen åter stå i skenet!




Imorgon är det den tredje advent och det tredje ljuset ska tändas. 
Det var inte särskillt smart av mig att tända ljusen utan att se efter hur nära klockan från Amaryllisen var! Efter att de slog ut lutar den nu ovanför det första ljuset... Men, det är nu korrigerat!

I vardagsrummet har jag en till skönhet i blom. Den såg ni även nyligen i ett inlägg.


Här hittar ni mina månadsfavoriter 2013:
Januari: Tulipa, Tulpan


Bloggarnas månadsfavoriter 2013 hittar ni i Anna Vattenkannas länksamling. 
Få se.. blir det någon länksamling för 2014??

Kitty

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, har man så pampiga amaryllisar är de ett självklart val. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen