måndag 25 november 2013

Förbereder mig för advent!

Igår gjorde jag ett inlägg om min pysselkväll som jag hade med en väninna i lördags. Då påbörjade jag dekoreringen till min adventsljusstake.
Nu ska jag visa hur det blev!
 
 
Ljusstaken är från partylite (en produkt som utgår efter årsskiftet!!), Den är väldigt mångsidig och kan användas året runt!
Jag har stickmassa i botten som är klädd med mossa. Har skärt ut två hål där jag planterat Echiveria. Som dekoration använde jag vitmålade tallkottar, trästjärnor och blåbärsris.

 
Lite tråkigt är det med helvita ljus.. .
Köpte adventshjärtan från Sunds som jag tänkte använda tillsammans med naturfärgat snöre och en liten kvist av lingonris.


 
Nu ska jag tömma köksvitrinen och ge plats för vintern!
 
Sådär, på plats och redo för första advent!


 
På bilden ser ni även granen jag gjorde på pysselkvällen vid Sunds Trädgård. Nu har den hittat sin plats i köket!
Den är inte helt klar, det saknas mossa i krukan, men den går fint så som den ser ut nu..

 
Måste erkänna att jag blev riktigt nöjd med adventsstaken! Nu är det bara att vänta på advent så att vi får tända första ljuset!
 
Fler vinter-/juldekorationer är på kommande... så småning om..
 
 
 
Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen