söndag 13 oktober 2013

Rapport från arbetspraktiken v.41

Den här veckan blev inte riktigt som planerat...
Jag hade jobb i början av veckan, skola på onsdag och så var det tänkt att jag skulle göra praktiken på Sunds Trädgård torsdag-fredag... Men.. Det kom jobb i vägen...
På torsdag efter jobbet for jag ändå några timmar för att medverka lite som "assistent" när två av floristerna arrangerade en ny utställning. Väldigt lärorikt att se på när de jobbar och höra hur de tänker.
 
Denna snygga utställning finns att inspekteras nu när Sunds har "inredningsvecka"
(Kan vara värt att ta en sväng förbi där i helgen, massor av erbjudanden!)
 

 
Här finns en härlig blandning av hård betong, sirligt glas, modern inredning och stilrena växter


 


 
Ni ska inte titta så noga på fotokvalitén, det är mobilbilder...
 
Efteråt fick jag veta temat för mitt yrkesprov som jag ska göra på måndag för kursen "dekorering för tillställningar och utställning- & mässverksamhet". Det var för den kursen min praktik här började och nu har det övergått till blomsterbinderi-praktik, men jag har ett par dagar "dekorerings-praktik" ännu som kommer att falla in lite senare.
 
Temat blev "Vitt & Grönt"
 
Det är denna bordgrupp intill infon/floristön som jag ska tömma och göra om!
 
 
Vandrade runt med ett anteckningsblock och mobilen för att hitta min inspiration. Temat "vitt&grönt" är ganska brett, så jag ville känna in sortimentet för att hitta tråden och stilen som ska arrangeras och presenteras i yrkesprovet.



 
 I denna butik hittar du allt!
Inredningssidan/köksprylar, krukor, växter, böcker, verktyg och allt annat + att utsidan har växter, utekrukor, stenar och jord i både säckar och lösvikt, betongplattor, massa olika stenar för anläggning och övriga tillbehör!
 
Så att hitta inspiration är inte så svårt... men att bestämma sig i vilken riktning man vill gå, där blir det svårt! Efter att jag gått runt och tittat tog jag en vagn och plockade på lite olika föremål och växter, en idékärra inför måndagens utställning.
Blir nog bra det här tror jag!
(OBS! mobilen har förvrängt de gröna nyanserna så färgerna stämmer inte med verkligheten)

 
Är full av inspiration och väntar på måndagen
så att jag får sätta igång!
 
Det kommer att vara så skönt att få vara hela veckan på ett och samma ställe!
Att flaxa runt mellan jobb - skola - praktikplats kan kännas rätt så rörigt...
 
 
 
Kitty


1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Hahaa, vilket perfekt tema för dig! Hoppas det gick bra - fast det vet jag ju att det gjorde :)
Och va skönt att du får koncentrera dig på en sak nu en vecka. Och veckan efter får vi fullt upp med blommor också!

Ha det bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen