torsdag 3 januari 2013

Glädjande Amaryllis...

Den tredje dagen på det nya året... Alex fick jag skicka iväg till skolan imorsse, första dagen på den nya terminen... VÅRterminen! Det innebär ju att våren närmar sig! Vintern är nog fin och har sin charm, barnen får åka pulka och ränna snowboard... Men jag smyglängtar till våren...

Kanske jag inte borde försöka få dessa tre månader januari-februari-mars att gå så snabbt bara för att jag vill se krokusarna tränga genom isen/snön i början av april... för just i början av april är även min födelsedag... ett år till på nacken då! 


Idag hade även den låååånga Amaryllisen, som jag fick av min mor på julafton, slagit ut sin första blomma.
Jag har fått flytta på krukan vart efter den sträckt på sig för att vi över huvudtaget ska se vad klockan är!


Till min stora glädje så fick jag se att detta var en dubbelblommig Amaryllis!


Så vacker!
Här har den även skenet från adventsljusen som lyser upp nerifrån.
Som ni ser så kommer jag att få njuta av flera blommor ännu. Åtminstone tre knoppar har ställt sig i beredskap i bakgrunden.


Ha det gott!

Glöm inte att gå in HÄR så att du är med i utlottningen som sker den 10.1.2013!


- Kitty -

2 kommentarer:

Hemmavid sa...

Hejsan!

Och tack för titten hos mig! Det är alltid skoj med nya blogg-kompisar. Lägger till dig på min lista så att jag kan fortsätta att följa dig.

Ser att du bor i Jakobstad - vilket är lite lustigt eftersom att min hemstad Söderhamn är Sveriges vänort till er.

Vilken ståtlig amaryllis. De vita är så vackra och känns inte så "juliga" som de röda!

Ha en fin kväll.
Kramen Jenny

Liljas Corner sa...

Oj, va fint arrangemang du hade gjort till nyår! Häftigt med martorn. Och den där amaryllisen är ju riktigt ståtlig.
Ser ut som ni hade ett trevligt nyår!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen