torsdag 20 december 2012

Vinterplantering med Amaryllis


Förra året gjorde jag en plantering i denna trälåda på skolan när julbasaren började lida mot sitt slut! Nu fick den komma fram igen, med nytt sällskap! Enkel plantering med en vit Amaryllis och en vit dubbelblommig Kalankoe (eller heter de Kalandiva när den är dubbel?) Dekorationerna är de samma som jag sparade, kvistar utifrån var det tänkt att skulle slängas med där, men de har jag ännu inte tagit in...


Här är den i sin helhet tillsammans med några favoriter från Partylite och en krona som jag inhandlade på inredningsaffären "Säde" i Vasa. ky

I bakgrunden symtar kransen av löven från Lönn som jag gjorde ett DIY om tidigare i vinter.
HÄR kan du kolla in hur den är gjord.


Naturmaterial... mycket annat behövs inte!
Mossa, kottar, stjärnor av trä, kvistarna (som jag inte tagit in ännu) och så det där som ser ut som halm (minns inte vad det heter..)


Nu är det nedräkning på en hand till julen...
Ha det gott!


- Kitty -

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jo de dubbla är calandiva :)

Anna Vattenkanna sa...

Hej på dig! Kul att du hittade mig så jag hittade dig! Det är så trevligt att följa nordiska bloggar tycker jag. Spännande med våra olika förutsättningar för odlandet. Nu lägger jag in dig i min bloggrulle så jag inte glömmer bort att titta in.

Snyggt arr med kottar och växter i lådan. God jul!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen