söndag 9 december 2012

Tro, Hopp & Kärlek


Bloggade igår om lite belysning och sånt...
Sen när jag skulle lägga barnen isäng så kastade jag om möblerna i Alvas rum
(Hade min mamma till hjälp som kom förbi en sväng på kvällen)


Så nu är sängen på andra sidan.
Är inte helt nöjd... Elementet var lite i vägen, sängen var 3cm för lång... så den är nu 10cm ut från väggen... Men vi ska se vad jag hittar på.

Det här är det enda sovrum som fortfarande har orginaltapet!
Skulle gärna tapetsera/måla om, men den här damen har en dålig ovana med pennor, så det får vänta till nästa år tror jag.
Har gardinstyg, men har fortfarande inte bytt gardin i hennes rum, fast hon haft det i nästan 3 år... Jag vet!! Först hade jag så svårt att bestämma mig för vilken färg gardinet skulle ha, sedan mönster, sedan vilket typ av gardin jag skulle sy!
Men för ett par månader sedan skaffade jag hem ett tyg, så nu är det bara att komma sig till symaskinen då. 

Nu, Äntligen!
Nu har jag fått klart mina "Tro, Hopp & Kärlek" som jag pratat om!

Men före ni får se dem så ska jag visa lite vad det är jag gjort med dem!


Efter att jag dragit lös allt papper och försökt skrapa bort allt som ännu satt fast så tog jag ut dem till garaget där jag spraymålade dem åtminstone tre varv med en matt vit färg.
Träpinnarna som sitter mellan som stöd var målade. Det gjorde att de bara sög i sig färg men fortfarande kom den gröna och röda färgen genom!
Till sist fick jag ge mig, de blev inte helt täckta med vit färg...


Om ni tittar riktigt noga på den övre bilden så ser ni att jag ritat av "Hoppet", sedan har jag klippt långa remsor av silkespappret som är lite bredare än ramverket.
Så var det att limma med trälim och försöka få det rakt och jämt... inte det enklaste alltid. Så klippte jag upp den utstående kanten som små flikar och limmade fast dem med.


Kan säga att hjärtat var enklast!
Slutligen limmade jag på fronterna, de som jag ritat av och klippt ut av vitt silkespapper.

Okej...

Vill ni se slutresultatet nu då??

Här kommer dom!



Här är dom inte tända, hade otroligt svårt att få en bra bild när snön utanför fönstret bländade in!


Ser lite stelt ut... Tror att det är för att färgerna inte kommer fram... bilden är suddig och grönväxterna ser gråa ut...
Nu skulle det vara med den där systemkameran som jag drömmer om!
Snälla tomten...


Försökte fotografera dem pånytt när det var mörkt ute, men de blev så bländande att man knappt såg hur de egentligen ser ut!
Därför lade jag en bild på de olika tidpunkterna för fotograferingen...

I verkligheten ger dessa ett mjukt varmt vitt sken och de gjorde att trivselfaktorn i vardagsrummet steg enormt!
Så synd att det inte framkommer på fotografiet...


Här är en bild från 2007
(sonen i soffan var då 3,5 år, lika gammal som dottern är nu. Han har just kollat igenom sina nya leksaker som han fick i julklapp..)

Här har vi nymålat vardagsrum, vi flyttade in i Januari 2004 och detta var första rummet som målades om!

Ser ni mina "tro, hopp & kärlek"? ... röda...
Det är min farfar som har gjort dem till min mormor och morfar för ca 40-50 år sedan!!

Nu ska jag njuta av att jobbet är gjort och de lyser ljust och fint i fönstret!

Have a nice one!


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen