söndag 2 december 2012

Hemmagjord julkalender


Så var december här, dags att börja ställa i ordning barnens adventskalender!


Paketerade små paket och påsar med godis som jag numrerade. Hade brist på askar, men som Partylite konsult så hittar man alltid några... och nu kom de verkligen till nytta!


Hade stängt in mig på rummet så att barnen inte skulle få syn på vad jag höll på med!


Den 1:a december hängde vi upp björkstammar på väggen och så lindade jag en led-slinga runt den övre...


Sen var det dags!
Jag ville hålla det naturnära (även om pappret jag hade var mönstrat, jag vet.. det blev lite bråttom, så jag fick improvisera) så jag hade köpt pappers snöre att häng upp dem med.


Här har vi hängt upp paketen.
Måste säga att jag tycker att de blev riktigt fint... å det är ganska mysigt när led-slingan lyser i skymningen runt den fina björksatammen.


Nu har barnen fått vänta tillräckligt länge!
Efter lunch när allt var upphängt så fick de komma och söka efter första paketet!
Har inte hängt upp dem i ordning, utan blandat om dem så att det ska minska lite jämnare och inte lämna långa tomrum.

Och gissa om barnen gillade min kalender-idé?!!


Och spännande... de visste ju inte vad de skulle finna i paketet...
Denna gång var det polkagrisar
 ;)



fixade till lite snöflingor som får hänga där det blir tomrum vartefter paketen minskar. Kommer säkert något annat dit också...

See you soon! 


- Kitty -

1 kommentar:

Unknown sa...

Oj oj vad jag längtar efter att få fixa en adventskalender i framtiden!! :D jag gillade din idé, mycket!! :D hmm... Jag som bara är hemma kunde kanske fixa en kalender åt Daniel, så här några dagar för sent ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen